۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۴۳۱۳۴۵
رییس ستاد اقامه نماز کشور:

رحمت خدا غیر از تبلیغ دین نیست

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در جلسه تفسیر قرآن با بررسی مسأله تبلیغ در قرآن گفت: رحمت خدا غیر از تبلیغ نیست.
حجت الاسلام قرائتی نواب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در مشهد حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز در جلسه تفسیر قرآن که در مدرسه علمیه نواب برگزار شد به بیان اهمیت تبلیغ در بیان قران و روایات پرداخت.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور تبلیغ را داری اصولی معرفی کرد و از جمله مهم ترین آن را عدم تقدم مستحب در برابر واجب دانست.

 

وی با اشاره به دو آیه قرآن «ما علی الرسول الا البلاغ» و «و ما ارسلناک الا رحمة للعالمین» گفت: هر کجا دو «الّا» با یک موضوع در کنار هم بود از دو حالت خارج نیست، یا یکی از آن ها دروغ است یا هر دوبه یک معناست و قابل جمع است، خدا که در گفتار خود صادق است پس معنا و جمع این دو آیه چیست؟ این در واقع نشان دهنده این است که رحمت خدا به غیر از تبلیغ دین و ابلاغ آن نیست.

 

وی ادامه داد: در قرآن درباره مزد رسالت پیامبر هم به همین گونه دو آیه متفاوت داریم، در یک جا خداوند مزد رسالت را راه خدا اعلام می دارد و در جای دیگر آن را محبت اهل بیت عنوان می دارد و در واقع معنای آن این است که مسیر و راه الهی به غیر از محبت اهل بیت نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در ادامه با بیان اهمیت علم و ارائه و تبلیغ آن، با یاد کردن از مرحوم ایت الله بروجردی«رحمة الله» از قول ایشان گفت: ایشان می گفتند تمام روایاتی که در باب فضیلت دانش و علم آمده است مختص آن دسته از علوم است که به مردم انتقال پیدا کند، نه علمی که انسان را مشغول به اجتهاد و مدرک و پایان نامه و کتاب و از این دست مطالب کند.

 

تبلیغ دین سن نمی شناسد

وی با توصیه به تقویت عزم در طلاب گفت: هر روز هم اگر آیت الّلهی بیاید و با شما صحبت کند، آخرت برای شما نمی آورد، آن چه که ارزش دارد آن چیزی است که عزم شما را در پی داشته باشد و امروز وظیفه شما نجات جوانان از غرق شدن در شبهات و مشکلات است.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: وظیفه شرعی شما این است که غریق ها را نجات دهید و اول هم از نزدیکان و دوستان باید آغاز کرد، شما کار خودتان را انجام بدهید هر چند که به حرف شما گوش ندادند، منتظر شرایط فراهم شده نباشید، خود شرایط را فراهم کنید.

 

وی در پایان با واجب دانستن تبلیغ گفت: تبلیغ دین سن نمی شناسد و در هر سن و شرایطی می شود کار و تبلیغ انجام داد و خداوند هم در این راه کمک می کند.

 

لازم به ذکر است جلسه تفسیر قرآن توسط حجت الاسلام والمسلمین قرائتی همه روزه در ماه مبارک رمضان بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد مدرسه علمیه نواب برگزار می شود./863/202/ب3

محمد عبیسی
ارسال نظرات